1. Gdzie znajdę dane kontaktowe do Autoryzowanego Serwisanta Firmowego / Autoryzowanego Instalatora / Autoryzowanego Dystrybutora?

 
  1. Gdzie znajdę numer fabryczny urządzenia?
Numer fabryczny urządzenia służy do identyfikacji urządzenia. Znajduje się on na tabliczce znamionowej umieszczonej z boku urządzenia, tak jak na przykładowej tabliczce przedstawionej poniżej:
Przykładowy numer fabryczny kotła kondensacyjnego:
4781/PL/00021/1732
 
 
W przypadku gazowych podgrzewaczy wody numer fabryczny znajduje się na tabliczce znamionowej umieszczonej z boku urządzenia, tak jak na przykładowej tabliczce przedstawionej poniżej:
Przykładowy numer fabryczny podgrzewacza wody:
3223/PL3X/13127/1731
 
 
  1. Jaka jest różnica między kotłem dwufunkcyjnym a jednofunkcyjnym, czy do kotła dwufunkcyjnego podłączę zasobnik c.w.u.?
Obecnie będące na rynku urządzenia możemy podzielić na dwie grupy:
  • kotły dwufunkcyjne  – dostarczające ciepło na cele centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej
Kocioł dwufunkcyjny zajmuje mniej miejsca niż kocioł jednofunkcyjny, przez co można go powiesić w kuchni lub też łazience. Najlepiej sprawdza się w mieszkaniach oraz małych domach jednorodzinnych - wszędzie tam, gdzie punkty czerpalne w niewielkim stopniu oddalone są od kotła.
Kotły dwufunkcyjne wyposażone są w dodatkowy wymiennik, który umożliwia przepływowe podgrzewanie takiej ilości wody, jaka jest aktualnie wymagana. Jedynym ograniczeniem może być wielkość strumienia. Aby jak najlepiej wykorzystać możliwości urządzenia powinno być ono zamontowane blisko punktów czerpalnych lub też, jeśli nie ma takiej możliwości, najbliżej punktu czerpalnego, z którego korzystamy najczęściej. Pozwoli to ograniczyć czas oczekiwania na ciepłą wodę w punkcie poboru, jak również zmniejszyć ilość wody, którą należy upuścić, aby otrzymać ciepłą wodę.
  • kotły jednofunkcyjne – dostarczające ciepło na cele centralnego ogrzewania
W przypadku kotłów jednofunkcyjnych ich podstawowym zadaniem jest wytwarzanie ciepła do ogrzewania pomieszczeń, natomiast po podłączeniu zasobnika mogą także podgrzewać ciepłą wodę. Takie rozwiązanie sprawdza się wszędzie tam, gdzie z ciepłej wody korzysta równocześnie kilku użytkowników. Zasobnik zapewnia większą stabilność temperatury ciepłej wody użytkowej, pozwala na magazynowanie wody i korzystanie z niej w dowolnym momencie. W tym przypadku istnieje możliwość połączenia cyrkulacji ciepłej wody użytkowej – umożliwia ona krążenie wody w instalacji. Poprzez dobór odpowiedniej pojemności zasobnika zapewniony zostaje komfort nawet najbardziej wymagającemu użytkownikowi.
 
Tradycyjne zasobniki wężownicowe można podłączyć wyłącznie do kotła 1-funkcyjnego. Nie przewiduje się współpracy kotła 2-funkcyjnego z zasobnikami.
 
  1. Gdzie mogę kupić część zamienną do urządzenia?
W sprawie części zamiennych należy kontaktować się z Autoryzowanymi Dystrybutorami Termet S.A. Aktualna lista znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce Strefa Klienta https://www.termet.com.pl/pl/gdzie-kupic/13 . Zachęcamy jednak do zakupu części poprzez Autoryzowany Serwis Firmowy co zapewni ich profesjonalny montaż jak i gwarancję Termet S.A. na wymieniony podzespół.
 
  1. Jaka jest różnica pomiędzy kotłami: EcoCondens Gold Plus, EcoCondens Silver, EcoCondens Crystal II Plus i EcoCondens Slim?

Kotły kondensacyjne z serii EcoCondens Slim, EcoCondens Gold Plus, EcoCondens Silver oraz EcoCondens Crystal II Plus są innowacyjnymi, niezawodnymi urządzeniami.

Występują one w wersji jednofunkcyjnej, gdzie doskonale sprawdzają się w wersji ogrzewania grzejnikowego jak i podłogowego oraz w wersji dwufunkcyjnej, gdzie dodatkowo podgrzewają wodę użytkową w sposób przepływowy.

Wersja jednofunkcyjna natomiast przystosowana jest do współpracy z zasobnikami wody użytkowej firmy Termet S.A.

Wszystkie modele odznaczają się wysokimi parametrami techniczno-użytkowymi. Różnią je niewielkie zmiany konstrukcyjne wynikające z zastosowanych komponentów oraz stopień zaawansowania funkcjonalności sterowania.
Dzięki temu klient ma możliwość lepszego dopasowania urządzenia do swoich potrzeb.

 

ECOCONDENS SLIM:

Jest to jeden z najmniejszych kotłów kondensacyjnych na rynku, którego głębokość wynosi jedynie 250 mm!,
Ponadto:
  • wymiennik ze stali nierdzewnej w postaci pojedynczej wężownicy o dużej średnicy,
  • sterownik kotła z komunikacją Open-Therm,
  • wbudowany adapter koncentryczny o średnicy 60/100 mm,
  • dedykowany regulator Open-Therm: CR11011 lub On/Off: Termet ST-292 v2 lub v3,
  • wersja jedno- i dwufunkcyjna wyłącznie o mocy 20 kW.
Konstrukcja wymiennika zapewnia mniejsze ryzyko odkładania się kamienia i innych zanieczyszczeń (zwiększona żywotność urządzenia), dzięki czemu bardzo dobrze sprawdza się w starszych instalacjach. Regulator CR11011 umożliwia zdalne programowanie parametrów urządzenia z pozycji regulatora pokojowego.
 
ECOCONDENS GOLD PLUS:
 
Kocioł w wersji jednofunkcyjnej zapewnia efektywną współpracę z zasobnikami, co zapewnia wysoki komfort ciepłej wody nawet przy dwóch łazienkach.
Ponadto:
  • wymiennik ze stali nierdzewnej z palnikiem BlueJet,
  • sterownik kotła z komunikacją Open-Therm (wyprodukowane w 2 kwartale 2018r.),
  • wbudowany adapter koncentryczny o średnicy 60/100 mm,
  • dedykowany regulator Open-Therm: CR11011 lub On/Off: Termet ST-292 v2 lub v3,
  • wersja jedno- i dwufunkcyjna o mocach: 20, 25 i 35 kW.
Palnik BlueJet zapewnia bardzo szeroki zakres modulacji od 11% do 100%. Regulator CR11011 umożliwia zdalne programowanie parametrów urządzenia z pozycji regulatora pokojowego.
 
ECOCONDENS SILVER:
 
Kocioł w wersji dwufunkcyjnej zapewnia większy komfort korzystania z ciepłej wody użytkowej dzięki dodatkowym 5 kW mocy w stosunku do mocy nominalnej.
Ponadto:
  • wyjątkowo wysoki przepływ wody użytkowej (dla Δt=30K) wynosi:
    • 12,0 l/min ECOCONDENS SILVER 20 kW
    • 14,0 l/min ECOCONDENS SILVER 25 kW
    • 19,0 l/min ECOCONDENS SILVER 35 kW
  • wymiennik ze stali nierdzewnej w postaci pojedynczej wężownicy o dużej średnicy,
  • sterownik kotła z komunikacją Open-Therm,
  • wbudowany adapter koncentryczny o średnicy 60/100 mm,
  • dedykowany regulator Open-Therm: Easy Remote lub On/Off: Termet ST-292 v2 lub v3,
  • wersja jedno- i dwufunkcyjna o mocach: 20, 25 i 35 kW.
Konstrukcja wymiennika zapewnia mniejsze ryzyko odkładania się kamienia i innych zanieczyszczeń (zwiększona żywotność urządzenia), dzięki czemu bardzo dobrze sprawdza się w starszych instalacjach. Regulator Easy Remote umożliwia zdalne programowanie parametrów urządzenia z pozycji regulatora pokojowego.
 
ECOCONDENS CRYSTAL II PLUS:
 
Kocioł posiada automatykę, która pozwala na stworzenie małej kaskady, np. 2 x 25 kW = 50 kW.
Ponadto:
  • nowoczesny wymiennik ciepła o wysokiej sprawności - wymiennik w postaci pojedynczej wężownicy wykonanej ze stali nierdzewnej,
  • system komunikacji OPEN-THERM - zdalne sterowanie parametrami kotła z pozycji regulatora pokojowego,
  • wbudowany adapter koncentryczny o średnicy 60/100 mm,
  • dedykowany regulator Open-Therm: CR11011 lub On/Off: Termet ST-292 v2 lub v3,
  • wersja jedno- i dwufunkcyjna o mocach: 20, 25 i 35 kW,
  • łatwy dostęp do naczynia wzbiorczego o pojemności 8 l, umieszczonego z boku wymiennika.
Konstrukcja wymiennika zapewnia mniejsze ryzyko odkładania się kamienia i innych zanieczyszczeń (zwiększona żywotność urządzenia), dzięki czemu bardzo dobrze sprawdza się w starszych instalacjach. Regulator CR11011 umożliwia zdalne programowanie parametrów urządzenia z pozycji regulatora pokojowego.
 
  1. Jakie kotły z oferty Termet posiadają wbudowany zasobnik?
Obecnie w ofercie dostępne są dwa modele kotłów kondensacyjnych z wbudowanym zasobnikiem.
Są to:
  • INTEGRA COMFORT – kocioł wiszący z zasobnikiem o pojemności 50 litrów
  • SOLID COMFORT - kocioł stojący z zasobnikiem o pojemności 100 litrów
Kotły charakteryzują się niezawodnością w przygotowaniu ciepłej wody dzięki wydajnemu zasobnikowi.
  1. Podzespoły najnowszej generacji
  2. Wysoka sprawność
  3. Oszczędność energii:
  • Klasa sezonowej efektywności energetycznej ogrzewania pomieszczenia: A
  • Klasa sezonowej efektywności energetycznej podgrzewania wody: A
  1. Dostęp do ciepłej wody niezwłocznie po odkręceniu kranu
  2. Wysoka moc wężownicy zapewnia natychmiastowe podgrzanie wody w zasobniku nawet przy dużych poborach
  3. Funkcja antylegionella
  4. Możliwość podłączenia cyrkulacji
  5. Kompletny system zabezpieczeń
  6. Niska emisja NOx (klasa 6)
  7.  Płaszcz zasobnika oraz wężownica wykonane są ze stali nierdzewnej INOX
 
  1. Co oznacza komunikat L3?
Komunikat „L3” nie jest komunikatem świadczącym o nieprawidłowej pracy urządzenia lub też jego awarii. Wyświetlany symbol „L3” oznacza postój kotła przez czas określony parametrem serwisowym (domyślnie są to 3 min). Czas ten przeznaczony jest na ochłodzenie wymiennika ciepła spaliny/woda po tym jak przekroczona została temperatura wody grzewczej o wartość histerezy (domyślnie 5°C) od nastawionej.
 
  1. Jak uzupełnić wodę w instalacji?

W przypadku kotłów jednofunkcyjnych uzupełnianie wody w instalacji odbywa się przy pomocy zaworu do napełniania umieszczonego na instalacji centralnego ogrzewania.

W przypadku kotłów dwufunkcyjnych uzupełnianie wody w instalacji odbywa się przy pomocy zaworu do napełniania umieszczonego w dolnej części kotła (patrz rysunek).
 
 
Zawór napełniający należy otwierać powoli. Uzupełnianie wody należy wykonywać gdy instalacja jest zimna.
Podczas uzupełniania wody należy kontrolować poziom ciśnienia wody. Najlepiej utrzymywać je w przedziale 1,0-1,5 bar. Ciśnienie wody wskazywane jest na wyświetlaczu układu sterowania.
 
W przypadku występowania częstych problemów ze spadkiem ciśnienia w instalacji należy wezwać AUTORYZOWANY SERWIS FIRMOWY.
 
  1. Jak zmniejszyć ciśnienie w instalacji?
Można to zrobić na dwa sposoby:
  1. Do zaworu spustowego należy podłączyć rurkę, zaś drugi jej koniec włożyć np. do umywalki. Następnie kluczem 8 mm powoli odkręcać zawór spustowy, aż do momentu zmniejszenia ciśnienia do 1.5 bar,

  2. Jedna osoba musi stać przy kotle i sprawdzać na bieżąco ciśnienie, natomiast druga osoba w tym czasie spuszcza przez odpowietrznik grzejnika nadmiar wody.

 

  1. Odprowadzenie spalin z podgrzewacza 117, na rynku nie ma takiego przewodu?
Posiadając podgrzewacz z otwartą komorą spalania z wyjściem spalin o średnicy 117 mm należy kupić rurę spiro wykonaną z materiału odpornego na korozję (stal nierdzewna) o średnicy 110 mm lub sztywną rurę ze stali nierdzewnej o średnicy wewnętrznej 115 mm (grubość blachy daje ok 117 mm).
 
  1. Od jakiego momentu liczona jest gwarancja na wyroby marki Termet oraz jakie są podstawowe warunki 7-letniej gwarancji?
Gwarancja na wszystkie kotły kondensacyjne, kotły standardowe oraz podgrzewacze wody liczona jest od daty sprzedaży, a nie od daty montażu. Treść Warunków Gwarancji na urządzenia dostępna jest na stronie internetowej www.termet.com.pl w zakładce Strefa Klienta.
 
Podstawowym warunkiem wydłużenia gwarancji do 7 lat jest zamontowanie urządzenia przez Autoryzowany Serwis Firmowy lub Autoryzowanego Instalatora Firmowego oraz wykonanie uruchomienia zerowego przez Autoryzowany Serwis Firmowy a następnie wydłużenie do 5 lat przy spełnieniu warunków:
  • rokrocznego zakupywania przez Użytkownika Kuponów Wydłużonej Gwarancji (tj. na 3,4,5 rok) o wartości 175,89 zł/brutto (tj. 143 zł netto+VAT) – u Autoryzowanego Serwisanta Firmowego który dokonał Uruchomienia Zerowego. Wartość kuponu nie obejmuje kosztów z tytułu materiałów eksploatacyjnych.

  • rokrocznego dokonywania w n.w. terminach odpłatnych Przeglądów Technicznych przez Autoryzowany Serwis Firmowy (ASF). Gwarant (czyli firma Termet) sugeruje aby Przegląd Techniczny dokonany został przez ASF, który wykonał wcześniej Uruchomienie Zerowe. Użytkownik pokrywa koszt przeglądu wynoszący 307,50 zł brutto (tj. 250 zł netto + VAT) oraz koszty dojazdu i materiałów eksploatacyjnych:

  • wydłużenie gwarancji do 3 lat wymaga dokonania Przeglądu Technicznego pomiędzy 20 a 24 miesiącem od daty sprzedaży
  • wydłużenie gwarancji do 4 lat wymaga dokonania Przeglądu Technicznego pomiędzy 32 a 36 miesiącem od daty sprzedaży
  • wydłużenie gwarancji do 5 lat wymaga dokonania Przeglądu Technicznego pomiędzy 44 a 48 miesiącem od daty sprzedaży

Wypełniony i opłacony za kolejny rok Kupon Wydłużonej Gwarancji winien być przesłany przez Autoryzowany Serwis Firmowy na ww. adres wraz z wypełnioną Kartą przeglądu Technicznego z wpisanym numerem Kuponu.

Zakup Kuponu Wydłużonej Gwarancji na 3,4,5 rok należy każdorazowo łączyć z przeprowadzeniem rokrocznego odpłatnego Przeglądu Technicznego w terminach podanych wyżej.

Obowiązek przestrzegania terminów przeprowadzania Przeglądów Technicznych oraz procedury zakupu Kuponów leży po stronie Użytkownika.

 
Wydłużenie gwarancji do 7 lat przy spełnieniu powyższych warunków oraz:
  • rokrocznego zakupywania przez Użytkownika Kuponów Wydłużonej Gwarancji (tj. na 6,7 rok) o wartości 175,89 zł/brutto (tj. 143 zł netto+VAT) zgodnie z zapisami powyżej

  • zakupienia przez Użytkownika u Autoryzowanego Serwisanta Firmowego Gwaranta który wcześniej dokonywał Uruchomienia Zerowego kotła tzw. Pakietu Gwarancyjnego o wartości 696,63 zł brutto (tj. 566,36 zł netto +VAT)
 
  1. Przezbrojenie kotła na inny rodzaj gazu, czy konieczna jest wymiana dysz?
W przypadku kotłów kondensacyjnych nie jest konieczna wymiana dysz. Konieczne jest natomiast odpowiednie wyregulowanie kotła. Regulacji - dostosowania na poszczególny rodzaj gazu dokonuje wyłącznie Autoryzowany Serwis Firmowy podczas uruchomienia zerowego przeprowadzonego na koszt firmy Termet S.A. W przypadku kiedy zmiana na inny rodzaj gazu następuje w trakcie użytkowania urządzenia usługa jest płatna.
 
  1. Czy po podłączeniu modułu wielostrefowego SIM 2Z mogę korzystać z komunikacji Open-Therm lub podłączyć dodatkowo regulator temperatury pomieszczenia?
Nie ma takiej możliwości. Szafka SIM 2Z (moduł wielostrefowy) „przejmuje” kontrolę nad kotłem i powoduje, że staje się on wyłącznie dostarczycielem ciepła do modułu.
Regulator temperatury (on/off) można podłączyć do każdego obiegu znajdującego się w szafce, dzięki czemu każdy obieg będzie sterowany niezależnie od innych obiegów.
 
  1. Gdzie zamontować regulator temperatury pomieszczenia, czy mogę mieć równocześnie regulator temperatury i czujnik temperatury zewnętrznej? Jaki jest zasięg regulatora bezprzewodowego?
Regulator temperatury ma za zadanie utrzymywać zadaną temperaturę w pomieszczeniu przesyłając sygnał do urządzenia grzewczego z informacją o dogrzaniu pomieszczenia do wymaganej temperatury.

Miejsce montażu regulatora temperatury pomieszczenia nie może być przypadkowe. Nie należy umieszczać regulatora temperatury pomieszczenia w miejscu nasłonecznionym, regulator nie może być też zasłonięty np. meblami, zasłonami, wieszakami. Nie należy umieszczać go również w pobliżu okien, grzejników ani innych urządzeń emitujących ciepło np. telewizora. Regulator temperatury pomieszczenia zaleca się umieszczać w pomieszczeniu reprezentatywnym, w którym najczęściej przebywają użytkownicy np. salon, pokój dzienny.

W ofercie Termet dostępne są regulatory temperatury pomieszczenia Termet ST 292 V3 – przewodowy, oraz Termet ST 292 V2 bezprzewodowy.

W przypadku regulatora bezprzewodowego Termet ST 292 V2 odległość nadajnika od odbiornika nie powinna przekraczać 25 m, nie powinno być na drodze żadnych przeszkód metalowych, które zakłócają komunikację.

 

  1. Gdzie znajdę Instrukcję Obsługi, Warunki Gwarancji oraz Deklaracje Zgodności urządzeń Termet?
Instrukcje obsługi urządzeń są zamieszczane na stronie internetowej www.termet.com.pl przy każdym urządzeniu umieszczonym w zakładce Produkty.
Warunki Gwarancji oraz Deklaracje Zgodności zamieszczone są na stronie internetowej www.termet.com.pl w zakładce Strefa Klienta:
 
  1. Co zrobić kiedy nie mogę odszukać instrukcji urządzenia na stronie Internetowej?
Na stronie internetowej zamieszczane są instrukcje tylko do najnowszych wyrobów. W przypadku kiedy urządzenie jest starszego typu zapytanie o instrukcję obsługi należy kierować na adres: serwis@termet.com.pl lub też pisemnie na adres:
 
Dział Serwisu i Szkoleń
Termet S.A.
ul. Długa 13
58-160 Świebodzice
 
  1. Czy mogę wyłączyć funkcję ciepłej wody na czas wyjazdu?

Kocioł jednofunkcyjny – praktycznie w każdym jednofunkcyjnym kotle kondensacyjnym firmy Termet S.A. da się wyłączyć tryb ciepłej wody użytkowej. Wyjątek stanowi kocioł EcoCondens Crystal II (wyjątek stanowi sytuacja, kiedy do tego kotła podłączony jest regulator CR11011), wtedy funkcję c.w.u. można wyłączyć w tym regulatorze.

Kocioł dwufunkcyjny – w przypadku kotła dwufunkcyjnego wystarczy zamknąć zawory pod kotłem, nie będzie przepływu wody, czujnik przepływu nie zadziała i nie będzie podgrzewana ciepła woda użytkowa.
 
  1. Czy na czas wyjazdu mogę odłączyć kocioł od zasilania?
Jest to oczywiście dopuszczone, a w przypadku burzy i wyładowań atmosferycznych konieczne. Należy jednak pamiętać, że co 24 godziny, gdy kocioł nie jest używany, uruchamiane są funkcje zapobiegające zablokowaniu się pompy oraz zaworu trójdrogowego. Na czas wyjazdu należy zakręcić przed wyjazdem gaz.
 
  1. Czym jest komunikacja Open-Therm?
Komunikacja Open-Therm pozwala na dwustronną komunikację pomiędzy kotłem, a regulatorem. Przesyłanie informacji odbywa się za pomocą dwużyłowego przewodu.
Regulator wyposażony w Open-Therm (w zależności od funkcji) m.in. umożliwia odczytywanie stanów pracy kotła, wyświetlanie kodów błędów kotła oraz umożliwia regulację ciepłej wody użytkowej w zasobniku c.w.u.
Zarówno kocioł jak i regulator muszą być wyposażone w komunikację Open-Therm. Przed zakupem należy upewnić się czy dany regulator będzie poprawnie współpracował z wybranym modelem kotła.
Akcesoria pasujące do wybranego modelu kotła kondensacyjnego widoczne są na stronie internetowej w zakładce produkty.
 
  1. Czym jest krzywa grzania i jak ją ustawić?
Krzywa grzania jest zależnością występującą pomiędzy temperaturą zasilania instalacji c.o. a temperaturą panującą na zewnątrz budynku. Wykres krzywej grzania dostępny jest w instrukcji obsługi kotła.
Nie zawsze da się ustawić właściwą krzywą grzania za pierwszym razem, często odbywa się to po kilku próbach. Użytkownik po wprowadzonej zmianie powinien obserwować czy nastąpiła poprawa, czy też pogorszenie komfortu cieplnego w pomieszczeniach. Dokonywanie zmian nie powinno odbywać się w sposób gwałtowny - po korekcie należy odczekać minimum dobę.
W przypadku budynków niedogrzanych możliwe jest przesunięcie w górę krzywej ogrzewania.
 
  1. Czy po podłączeniu regulatora temperatury kocioł przestaje modulować?
  1. Regulator On/Off nie wpływa w żaden sposób na modulację kotła, jest ona uzależniona od aktualnej i zadanej temperatury wody,
  2. Regulatory Open-Therm (np. CR11011 czy Easy Remote) dodatkowo modulują mocą kotła i korygują nastawioną temperaturę centralnego ogrzewania uwzględniając aktualną sytuację temperaturową w pomieszczeniu.
 
  1. Gdzie znajdę maksymalną wysokość komina dla kotła?
Maksymalna wysokość komina dla danego kotła znajduje się w dwóch miejscach:
  • w instrukcji obsługi kotła, którą można znaleźć na stronie internetowej www.termet.com.pl, przy danym urządzeniu,
  • w cenniku, który znajduje się na głównej stronie internetowej, na jednej z ostatnich stron znajdują się schematy systemów powietrzno-spalinowych wraz z tabelką określającą maksymalną wysokość danego systemu.
 
  1. Czy kocioł kondensacyjny można podłączyć do starej instalacji z grzejnikami żeliwnymi?
Można kocioł kondensacyjny podłączyć do starej instalacji, natomiast wcześniej należałoby odpowiednio przepłukać instalację środkami przeznaczonymi do tego celu, aby żadne zanieczyszczenie nie dostało się do wymiennika.
Instalacja z grzejnikami żeliwnymi będzie dłużej się nagrzewała w porównaniu do nowoczesnych układów, natomiast dzięki dużej pojemności wodnej i odpowiedniej grubości materiału, grzejniki żeliwne dłużej „trzymają ciepło”.
 
  1. Czy przed montażem kotła należy wyczyścić instalację centralnego ogrzewania?
Czyszczenie instalacji
W instalacji nowej mogą się znajdować pozostałości po obróbce instalacji takie jak resztki po lutowaniu, spawaniu, pozostałości topników, oleju, smarów, natomiast w starej instalacji należy szczególnie zwrócić uwagę na produkty korozji. W pierwszej kolejności zarówno nową, jak i starą instalację należy wyczyścić czystą wodą celem usunięcia odpadów stałych. Operację tę należy bezwzględnie wykonywać bez zamontowanego kotła c.o. W kolejnym kroku należy przeprowadzić chemiczne czyszczenie instalacji. Do czyszczenia nowej jak i starej instalacji należy używać odpowiedniego środka czyszczącego Do czyszczenia nowej jak i starej instalacji należy używac odpowiedniego środka czyszczacego, np. BM3 Cleaner firmy BoilerMag. Po tym czyszczeniu instalację należy wypłukać wodą sieciową.
 
Uzdatnianie wody do napełniania instalacji.
Do napełniania instalacji należy używać wody o następujących parametrach: pH od 6,5 do 8,5 jednostek, twardość ogólna nie więcej niż 10 °n (~ 18°F). Do napełniania nie wolno stosować wody zdemineralizowanej lub wody destylowanej ze względu na ich odmienne od zalecanego pH. Dla zapewnienia odpowiedniej ochrony przed zakamienianiem i korozją instalacji należy użyć odpowiedni inhibitor (pasywator) np. BM1 Protector firmy BoilerMag.Dodatkowo można użyc również płynu przeciw zamarzaniu np. BM Zero Antifreeze firmy BoilerMag.
W strefach niskotemperaturowych zaleca sie uzdatnienie wody przez zastosowanie srodka biobójczego BM7 Biocide.
 
Cała oferta chemii instalacyjnej znajduje się na naszej stronie internetowej: https://www.termet.com.pl/pl/kategoria/chemia-instalacyjna-oraz-filtry/47
 
  1. Czy kotły kondensacyjne marki Termet mogą pracować w układzie otwartym?
Kotły kondensacyjne marki Termet zostały zaprojektowane jako kotły pracujące w układzie zamkniętym, dlatego też nie będą działały poprawnie w układzie otwartym. Można zamontować taki kocioł do instalacji, montując jednocześnie wymiennik płytowy, tak aby kocioł kondensacyjny pracował w układzie zamkniętym.
 
  1. Zgubiłem kartę gwarancyjną urządzenia, czy można otrzymać duplikat?
W przypadku kiedy dokumentacja urządzenia została zgubiona lub też uległa zniszczeniu należy prośbę o wydanie duplikatu przesłać mailowo na adres: serwis@termet.com.pl lub też pisemnie na adres:
Termet S.A.
Dział Serwisu i Szkoleń
ul. Długa 13
58-160 Świebodzice
 
Do wydania Karty Gwarancyjnej konieczna jest podanie nr fabrycznego i adresu pod który wysłać książkę gwarancyjną.
 
  1. Czy kotły kondensacyjne firmy Termet S.A. spełniają podstawowe warunki do uczestnictwa w programach wymiany urządzeń grzewczych tj. „czyste powietrze”??
Kotły kondensacyjne firmy Termet S.A. spełniają warunki uczestnictwa w programach tj. „czyste powietrze”, tzn. posiadają klasę energetyczną A zarówno w podgrzewaniu wody jak i ogrzewaniu pomieszczeń, dodatkowo emitują małą ilość tlenków azotu, co kwalifikuje je do 6 – najwyższej klasy NOx.
 
  1. Czy w związku z wejściem w życie Dyrektyw ErP 26 września 2018 roku, można po tym dniu instalować urządzenia, których produkcja została zakazana?
Po tym okresie można instalować urządzenia z otwartą komorą spalania tj. kotły standardowe do 24 kW czy podgrzewacze wody. Wprowadzony zakaz dotyczy produkcji ww. urządzeń nie spełniających zaostrzonych wymagań Dyrektywy, nie dotyczy montowania urządzeń już zakupionych w sieci sprzedaży Autoryzowanych Dystrybutorów.
 
  1. Czy po wymianie urządzenia mogę zastosować obecny regulator?
Jeżeli jest to regulator pokojowy włącz/wyłącz (on/off) to teoretycznie powinien współpracować z naszymi kotłami. Natomiast nie możemy dać na to gwarancji, ponieważ do każdego urządzenia dedykowany jest inny regulator pokojowy, który przeszedł badania z danym kotłem.
 
  1. Gdzie znajdę informacje o Systemie Termet Comfort?
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. Systemu Termet Comfort zawarte są w poradniku: System "Termet Comfort" - najczęściej zadawane pytania 
 
  1. Muszę wypełnić Deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw, gdzie znajdę informację dotyczącą klasy kotła?
W przypadku, kiedy źródłem ciepła jest kocioł gazowy, podawanie klasy urządzenia nie jest konieczne. Część formularza, gdzie należy wskazać klasę dotyczy bowiem urządzeń na paliwa stałe.
 

 

Szanowni Państwo, przed wysłaniem poniższego formularza prosimy o upewnienie się czy odpowiedź na Państwa pytanie nie znajduje się w "Najczęściej zadawanych pytaniach" powyżej.

Na przesłane pytania odpowiadamy od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15.

Imię i nazwisko *
Nazwa firmy
Adres e-mail *
Telefon *
Nazwa urządzenia: *
Temat *
Treść *
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do udzielenia odpowiedzi przez Termet S.A. na zadane pytanie - art. 6 ust 1, lit. A) RODO
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Termet S.A. w celach marketingowych - art. 6 ust 1, lit. A) RODO

Informujemy że Administratorem Państwa danych osobowych będzie Termet S.A. z siedzibą w Świebodzicach przy ulicy Długiej 13, KRS 0000041459.
Jednocześnie informujemy że Państwa dane osobowe:
  • nie będą sprzedawane oraz udostępniane jakimkolwiek innym podmiotom
  • nie będą wykorzystywane w celach innych niż przewidziane przepisami prawa
  • będą bezpiecznie przechowywane do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi od Termet S.A na zadane w formularzu „Zapytaj eksperta” pytanie.
Informujemy że przysługuje Państwu prawo dostępu do Państwa danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji) oraz usunięcia z bazy danych.
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Podaj kod
Cennik PDF
Cennik Excel
Katalog do systemów kaskadowych
Zamknij okno
Informacje o plikach cookies